maandag 25 maart 2019

2 bewogen weken

Hellow there!

Sinds de bitfitter geweest is, heb ik een hele andere pony. Mensen op stal en waar ik regelmatig mee praat, hebben dat al veel gehoord ondertussen. Ik kan er echter echt niet van over hoe hij veranderd is en hoe fijn hij te rijden is... écht ongelofelijk.

Beginnen bij het begin. 15 maart had ik dressuurles van Charlotte. We hebben voornamelijk gewerkt op het rechtrichten en het sterker worden van zijn galop. Jammer genoeg heb ik geen foto's van tijdens de les, anders had ik die er met veel plezier bij gezet! Na een dressuurles hoort een springles, en heb ik dus 19 april weer een les gekregen. Echt, Buddy is fantastisch! Hij liep super ruim, ontspannen en sprong goed! Geen twijfel, goed luisteren en echt gewoon heel flink!


Om vervolgens weer naar de volgende stap te gaan. Op Stal Den Heuvel werd er een trainingsjumping georganiseerd. Omdat dat niet te ver is, dacht ik: Ja we gaan, waarom niet. Ik had mijn 2 grooms bij, Cindy en Thibaut die ook mijn parcours gefilmd hebben. Ik heb de 80cm en de 90cm meegesprongen. De 80 sprong ie heel fijn en voelde beter dan de 90cm, in de tweede proef heeft hij me namelijk meer moeten redden omdat ik mijn afstanden niet goed reed. Geen probleem, hij heeft het super gedaan én ik was tevreden en dat ik het belangrijkste!




Normaal ging ik zondag dus ook mee met Natalie naar haar les kijken van Thalya Willems. Echter ging dat niet door omdat Thalya haar paard koliek had en ze dus naar de kliniek moesten. Natalie heeft me dan eigenlijk direct opgebeld om 8u30 s morgens om te vragen of ik niet wilde gaan wandelen. Zo gezegd zo gedaan: om 10u waren beide paarden opegeladen en waren we onderweg naar het Meerdaalbos. Het was een zeer rustige rit naar daar, eenmaal we geparkeerd waren aan het Meerdaalhof hebben we rustig opgezadeld en direct het veld in op zo het Meerdaalbos in te trekken. We zijn 2 uur weg geweest, hebben enorm veel gelachen en gezeverd en eens verloren gereden, maar het was het allemaal meer dan waard! Het was een super leuke ervaring en zeker voor herhaling vatbaar!!





Kort samengevat: Buddy is een super pony en is 2 dagen na elkaar netjes op het vervoer gegaan (trots!). Op naar de volgende avonturen!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten